طرح پاسداشت. تجلیل
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طرح پاسداشت. تجلیل
نوشته شده در جمعه 17 فروردين 1403
بازدید : 10
نویسنده : بيك بابا

ط

تصویب طرح ، هماهنگی، تشکیل کار گروه ، تبیین وظایف، تامین هزینه ، اجرا . ( در بند وظایف تشریح خواهد شد)

  • کارگروه گزینش ( دبیرخانه طرح) : شناسایی و معرفی افراد شاخص فعالین اجتماعی روستای دیزج خلیل (بانوان، اقایان ففوت شده یا در قید حیات که از سال 1319ش خدمات ارزنده اجتماعی شاخض داشته اند) ، تهیه خلاصه خدمات اجتماعی آنان ، تهیه مشخصات اسمی ، آدرس و راه های ارتباط گیری با آنان یا وراث درجه یک آنها، اولویت بندی و گزینش نهایی ، آماده سازی دعوت نامه ها و ارسال دعوت نامه ،  به روز کردن هزینه ها ، انتخاب محل اجرا ، سخنران، مجری، گروه موسیقی، تدوین وظایف سایرکارگروه ها ، نظارت به پیشرفت برنامه ،  تجزیه تحلیل نهایی)

ü     ملاحظات 1-

برای انتخاب محل اجرا:( محل اجرا باید دارای امکانات ترددی و پارکینگ مناسب، روشنایی و نور پردازی، سرمایش و گرمایش ، فضای بصری و گل آرایی خوب، سرویس بهداشتی ، امکانات پزشکی یا کارشناس و آمبولانس در محوطه وجود داشته باشد، محیط مانسبی در داخل و بیرون سالن برای نسب بنر و استند..مشخص شود ، داری سن اجرا و امکانات مرتبط باشد ،  چینش صندلی های سالن با توجه به سن مدعوین با فاصله مناسب چیده شود. صندلی تجلیل شوندگان م یا شماره گذاری از قبل مشخص گردد. در جایگاه مسئولین دولتی میز عسلی وجود داشته باشد ، تسهیل مسیر ولیچر

ملاحظات 2-

الف-گزینش مدعوین: از بین زنان و مردان تاثیر گذار اجتماعی با رعایت شرایط سنی 65 یا 70 سال به بالا انتخاب انتخاب گردد. کارت دعوت یک هفته قبل به مدعو تحویل داده شده باشد. فرم مخصوصی برای قید مشخصات کامل ( مشخصات 5 گانه، یک خاطره به کارت دعوت الصاق شود.

ب-درمورد سایر مدعوین: دعوت سخنران ، گروه موسیقی، تیم تخصصی( صدا ، تصویر، روشنایی ، تاسیساتی) ، خبرنگار، تیم پذیرایی و نگهبانی یک هفته قبل مشخص و نسبت به شرایط داخل سالن عملا توجیه شوند. مجوز های قانونی کتابا اخذ و در اختیار دبیر طرح قرار گیرند.

ج-مدعوین( انتخاب شوندگان دارای جایگاه خاص علمی یا اجتماعی باشند. در بین جامعه مقبول باشند، مسایل جناحی در دعوت تاثیرگذار نباشد، در معرفی افراد افراط و تفریط نشود، مدعوین با شماره صندلی خود آشنا باشند، برای همراهی افراد مسن امکان وبلچر یا صندلی خالی پیش  بینی شود، چنانچه مهمانی قادر به حضور در جایگاه جهت دریافت تقدیر نامه نیست قبلافرد خاصی برای دریافت معرفی شود یا لوح توسط یکی از مسئولین جایگاه به همراه عکاس و فیلم بردار به صندلی مدعو مراجعه نماید.

د- در صورت وجود تندیس یا سردیس اشخاص ویژه ، تندیس یا سردیس با پوشش مناسبی قبل از حضور مهمانان در کنار تریبون یا میز جدایی قرار گیرد و قبل از اهدا لوح تقدیر ها  توسط بالاترین مقام و یک نفر آقا و یک بانو( جوان یا مسن) رونمایی صورت گیرد.

ه- هزینه ها قبلا تامین و حساب ها بسته شود

  • کارگروه خدمات پذیرایی

ü     وظایف تیم پذیرایی:

استفاده از لباس یا کاور متحدالشکل. آشنایی کامل با امکانات پذیری ،آشنایی کامل با چینش صندلی و میز ها و شرایط سالن، تمرین 24 ساعت قبل از شروع جلسه رسمی در در سالن چیده شده و تقسیم بندی مسیر برای هر پذیرایی کننده ،توجه به راهنمایی های مسئول گروه پذیرایی ،رعایت ساعت پذیرایی و جمع آوری زباله ها ،همراه داشتن لبخند و استفاده از کلمات تشریفاتی ومهمان نوازانه ،پرهیز از هرگونه بحث و گفتگو و تردد غیر ضرور، انتقال مشکل احتمالی به مسئول تیم برای رفع و رجوع. قدم برداشتن با توماء نینه هنگام پذیرایی،تحویل لباس یا کاور به مسئول تیم پس از پایان برنامه

ملاحظات: نوع پذیری از قبل مشخص و 10 درصد بیشتر از آمار پیش بینی خریداری و 24 ساعت قبل بسته بندی و آماده توزیع باشد. ساعت توزیع بسته پذیرایی مشخص گردد. تیم پذیرایی کننده به صورت حضوری و با لباس مشخص یک روز قبل از برنامه شیوه پذیرایی را عملا تمرین کنند. محل جمع آوری زباله ها خارج از دید مدعوین قرار گیرد. پذیرایی کنندگان و عوامل انتظامی از تردد های بی جا و پر سرو صدا در سالن خود داری نمایند.

ü     وظایف تیم انظباطی

این تیم در سه بخش عمل خواهد کرد ( متصدی راهنمای خودروها، متصدی راهنمایی به سالن ، متصدی راهنمایی به صندلی در داخل سالن ). آشنایی به شرایط محوطه و سالن و تمرین ماموریت در 24 ساعت قبل از شروع جلسه رسمی . راهنمایی خوردورها به پارکینگ مناسب، راهنمایی مدعوین تا داخل سالن ، راهنمایی مدعوین به صندلی های

جلوگیری مودبانه از بی انظباطی کودکان در داخل سالن ، نظارت بر اتفاقات مشکوک و انعکاس به مسئول انتظامات. محل استقرار هریک از عوامل انتظامی مشخص و پس از راهنمایی مهمان دوباره در محل استقرار مستقر شوند.از هرگونه بحث و گفتگو با مدعوین یا تجمع با سایر اعضای تیم پرهیز شود.

 در صورت ایجاد مشکل جسمی به یکی از مسئولین موضوع را از طریق مسئول تیم به عوامل اورژانس اطلاع رسانی شود. در صورت وجود عوام پلیس در محل هرگونه برخورد با مواد مشکوک صرفا به پلیس حاضر در صحنه اعلام گردد از تردده های بیجا در سالن پرهیز شود..تحویل کاورها یا لباس به مسئول تیم پس از پایان برنامه

ü     وظایف گروه موسیقی

کنترل محل استقرار نواختن در روی سن یا جلو تریبون از نظر نیازمندی های صوتی و صندلی ، تمرین 24 ساعت قبل از شروع جلسه رسمی، انتخاب و اعلام نوع اشعار و موسیقی به مدیر برنامه ها ، تهیه مجوز از مبادی مربوطه 24 ساعت قبل از اجرا. عدم تغییر در نواختن و خواندن.

حرکت از محل استراحت موقت به سوی جایگاه و بالعکس بدون پراکندگی و با تومانیه باشد. پاسخگویی به تشویق از سوی حاضرین با تن بیانی گروه موسیقی همراه باشد. از هرگونه بحث وگفتگو با مدعوین یا سایر عوامل پرهیز شود. تامین وسائل پذیرایی تیم موسیقی بعهده مدیر تیم پذیرایی می باشد .

سخنران و شعرا و مقاله خوان ها یا گروه سرود صرفا در حیطه توجیهی و زمانی خود در پشت تریبون مستقر شده و از درخواست زمان مجددپرهیز نمایند.

ü     تیم عکاسی ، فیلم برداری، مجری ، متصدی صوت و تصویر ، متصدی تاسیسات

مجری توجیه شود تا نسبت مطالعه در مورد محتوای جلسه ، تاریخ و فرهنگ محلی اقدام و نت برداری نماید و از جملات تشویقی برای ایجاد صمیمیت بین جوانان و پیشکسوتان بهره ببرد. برنام(س) جلسه با توجه به مدت زمان اجرا دقیقا رعایت شود. از پرداختن به هرگونه موارد جناحی و متفرقه پرهیز نماید. در معرفی ها از هرگونه افراط و تفریط دوری نماید . از قبل با لیست مدعوین، مهمانان ویژه ، نام متصدی صوت و تاسیسات آشنا شود.

ملاحظات: برای سهولت کار مجری ، در مقابل لیست مدعووین در یک جمله کوتاه در مورد فعالیت های اجتماعی مدعوو اشاره شود. اسامی متصدیان صوت و تاسیسات ارائه شود.

عکاس و فیلم بردار توجیه شوند در تهیه عکس و فیلم بین سوزه های خود تفاوتی قائل نشوند مگر با تائید دبیر جلسه . از ترددهای بدون هدف و اضافی در سالن بویژه در زمان سخنرانی پرهیز نمایند.  عکاس صحنه در محلی قرارگیرد که بتواند چهره تقدیر شونده و تحویل دهنده لوح را کاملا مشخص و حداقل دو تصویر  بگیرد و راهنمای روی سن از تجلیل شونده خواهش کند تا به صندلی خود برگردد.

در صورت امکان  امتیاز انتشار خبراولیه و اخبار سالن به یکی از خبرنگاران اعطا شود تا در مسیر تبلیغاتی( ارسال به صدا و سیما، روزنامه، کانال مدیران استانی ، کانال های مطرح شهرستان) خدشه ای وارد نشود. مدیران کانال و گروه های مجازی روستا طی دعوتی توجیه شوند تا با هدف پوشش خبری تا 5 ساعت بعداز اتمام جلسه پیامی مرتبط با جلسه انتشار ندهند.( اعمال نقطه نظرات فنی و اخلاق اجتماعی ممکن است مد نظر باشد)

فضا سازی پشت تریبون(جایگاه) و روی تریبون مناسب سازی و زیبا سازی بصری شود. میکروفن ایستاده یا پایه کوتاه کاملا کنترل گردد.

سخنران یا شعرا و گروه موزیک یا سرود توجیه شوند تا زمان داده شده را مدیریت نمایند . از یک طرف تریبون با نظم وارد و از طرف دیگر تریبون خارج شوند.

هرگونه ارتباط با مجری صرفا توسط یک نفر مشخص شده و به صورت دست نوشته صورت بگیرد نه سخن گفتن یا درگوشی صحبت کردن.

متصدیان امر توجیه شوندکه در مقابل هرگونه انتقاد با لبخند برخورد و حق را به منتقد به دهند و آرامش سالن را اولویت قرار دهند.از پراکندگی کودکن به نحوی جلوگیری شود.

متصدی صدا نیم ساعت قبل از شروع برنامه میزان صوت را برای تمام سالن تنظیم و یکسان سازی و کنترل نماید.

مدیر برنامه ها برای استقبال از مهمانان ویژه ، ارتباط گیری با مسئولین کارگروه ها  و مجری در دسترس ترین صندلی مستقر گردد . تقسیم کار بین مدیر برنامه و نماینده مورد اعتماد و مسلط به روند کار صورت بپذیرد.

عکس یادگاری در دور مرحله صورت گیرد. مرحله اول با .همانان ویژه در مقابل بنر اصلی و مرحله دوم صرفا با اعضای کار گروه ها.

ü     متصدی نظر سنجی

استقرار درکنار درب ورودی سالن  همراه داشتن حداقل 20 خودکار و فرمهای نظر سنجی در کاغذ A5 . تحویل برگه نظر سنیی به وارد شوندگان. استقرار در کنار درب خروجی و جمع آوری برگه های نظر سنجی در پایان جلسه . تحویل به مدیر برنامه ها در پایان مراسم.

  • هزینه ها:

اجاره سالن(           ریال)

تهیه دعوت نامه ، فرم مشخصات و خاطره مدعوو(           ریال) به تعداد(           )

تهیه و نسب بنر و استند(           ریال)

تهیه لوح تقدیر با قاب یا پوشه به تعداد........ (           ریال)

تهیه سردیس(           ریال)

هزینه رفع نواقص سرمایش و گرمایش و روشنایی سالن(           ریال)

هزینه تعبیه وسایل نظافت در سرویس های بهداشتی(           ریال)

خرید و بسته بندی و انبارکردن وسایل اقلام پذیرایی(           ریال)

 اجاره و تهیه صندلی یک نفره(           ریال) (           ریال)

اجاره و تهیه میز عسلی برای مهمانان ویژه(           ریال)

تهیه آب اشامیدنی و لیوان یکبار مصرف (           ریال)

هزینه سخنران(           ریال)

هزینه مجری(           ریال)

هزینه بنزین خودرو در اختیار عوامل اجرایی و حق تجلیس(           ریال)

هزینه ترابری برخی از سالمندان (           ریال)

هزینه وسائل صوتی و نور پردازی(           ریال)

هزینه گروه موسیقی(           ریال)

در صورت پذیرایی با غذا هزینه مربوطه(           ریال)

هزینه تامین کاور متحد اشکل(           ریال)

ایجاد نمایشگاه موقت از خدمات یا تصاویر خدمت رسانی(           ریال)

جمع هزینه: (           ریال)

آورده شورای محل(           ریال)+ آورده دهیاری(           ریال)+ آورده مشارکت کنندگان(           ریال)+ آورده سازمان و نهاد های دولتی((           ریال)=( جمع            ریال)

 

تصویب نهایی طرح امضا متصدیان

 

موارد متفرقه :

الف

لیست افرادی که برای اهدای لوح بر روی سن دعوت خواهند شد.( برای تحویل به مجری)

لیست افرادی که برای دریافت لوح بر روی سن خواهند رفت. (برای تحویل به مجری)

 لیست اسامی کار گروه های مختلف .

نظر سنجی

شرکت کننده گرامی از آنجایی که آگاهی از نظرات و پیشنهادات شما می تواند در بهبود برنامه ریزی و ارتقای کیفیت برنامه ها موثر باشد ،خواهشمند است ضمن درج نظرات خود ،فرم تکمیل شده را به مسئول میز نظر سنجی تحویل فرمائید. از همکاری شما سپاسگذاریم.

جنسیت :   مرد      زن                         تحصیلات :  ابتدایی    دبیرستان     دانشگاهی

1-نام برنامه ای که در آن شرکت فرمودید

2-نحوه اطلاع از این برنامه                               3-اطلاع رسانی:   عالی     خوب      متوسط

4-نظم و انظباط حاکم بر جلسه : عالی     خوب      متوسط

5-کیفیت  سالن برگزاری: عالی     خوب      متوسط

6-میزان تسلط سخنرانان به موضوع: عالی     خوب      متوسط

7-کیفیت برنامه های ارایه شده: عالی     خوب      متوسط

8-میزان تسلط مجری و ارتباط گیری با مخاطبان: عالی     خوب      متوسط

9-میزان اثربخشی فرهنگی_اجتماعی برنامه: عالی     خوب      متوسط

 10-نحوه پذیرایی: عالی     خوب      متوسط

11-بهترین قسمت برنامه کدام بود

12-پیشنهاد یا نظر خاص دارید مرفوم فرمائید. 

 

با تشکر

 

زمانبندی اجرا

قرائت قران (3دقیق) توسط......

سرود ملی( 40 ثانیه( دستگاه پخش)

مجری : خوش آمدگویی اولیه و معرفی سخنران ( 2 دقیق)

سخنران: خوش آمدگویی و توجیه مخاطبین به موضوع جلسه( دهیار یا رئیس شورا ( 6 دقیقه)

مجری (2 دقیق) اعلام برنامه بعدی

شعر یا سرود( سه دقیقه)

مجری(2 دقیقه)

موسیقی ( 7دقیقه)

مجری 3 دقیقه

سخنران25 تا 30 دقیقه ( تبین محتوای جلسه و پاسداشت پیشگامان اجتماعی و تشویق جوانان به مشارکت های اجتماعی)

مجری 3 دقیقه

موسیقی 7 دقیقه همراه با پذیرایی

مجری: دعوت تجلیل کنندگان برای رونمایی سردیس و متعاقب آن دعوت از تجلیل شوندگان 5 دقیقه

اهدای لوح و تجلیل 15 دقیقه

مجری 3 دقیقه

تقدیر و تشکر( دهیار یا شورا) ( 6دقیقه)

((((جمع زمان 94 دقیقه)))



:: موضوعات مرتبط: دیزج خلیل , ,
:: برچسب‌ها: پاسداشت , تجلیل , طرح , برنامه , اجرا , برآورد ,



مطالب مرتبط با این پست
.